Pla de treball
- El contrarellotge.
- La puntuació.
Una cursa molt divertida
Aquest joc mesurarà la vostra habilitat amb els vostres amics i us divertireu molt.
Es tracta d’una cursa molt divertida. Haureu d’aconseguir arribar al final del circuit que dissenyeu sense tocar-lo i qui arribi primer al final guanya la partida. Això sí, les errades estan permeses, el comptador de puntuació programat les recollirà i al final de la partida qui tens menys punts és el campió.
Construïm el joc pensant el disseny, les connexions i la programació.
Fem-ho pas a pas
- Els materials:
- Un tros de cartró per fer la base del joc.
- Dos penjarrobes metàl·lics per fer el circuit.
- Cinta aïllant de diferents colors.
- Paper d’alumini.
- Placa de coure
- La placa makey-makey i tots els seus components.
- El disseny de la base del joc: Penseu quin circuit voleu fer per jugar. Nosaltres us hem preparat aquest.
- Les peces per jugar: Heu de preparar també les peces que haureu de passar sense tocar el circuit. Aquestes peces han de ser metàl·liques o bé recobertes de paper d’alumini per intensificar la conducció.
- La programació
Necessitarem pel nostre joc:
- Crear la variable time. Li assignarem el valor 60 (els segons que té un minut) i es convertirà en un marcador que visualitzarà el contrarellotge d’un minut de temps que donem per resoldre la partida.
- Quan el temps s’acaba, escoltarem un missatge que indicarà si guanya el jugador 1, si guanya el jugador 2 o si han quedat empatats.
Aquests missatges prèviament els hem escrit per després poder enviar-los i rebre’ls.
- Cada jugador té assignada una fletxa de control (fletxa dreta i fletxa esquerra) per tancar el circuit a la placa makey-makey i detectar els tocs que fa al circuit. Cada vegada que un dels jugadors toqui el circuit, s’escoltarà un so, diferent per a cadascun, avisant de l’errada.
- Crear les variables jugador1xocs i jugador2xocs. S’afegirà un marcador pel jugador 1 i un altre pel jugador 2 que reculliràn els xocs contra el circuit. Cada vegada que un jugador xoqui amb el circuit sumarà un punt al seu marcador i servirà per recollir les errades de cada un.
- O també:
- La programació finalment:
- Us deixem l’enllaç al joc una cursa mooooolt divertida
Obriu un nou projecte i l’anomeneu m5repte71. Podeu fer que quan un dels dos jugadors cometi cinc errades finalitzi el joc?.
Pista: Augmenta el valor en -1.
Fem la carta
Omple la carta amb les dades del projecte que has creat. Anomeneu la carta m5carta71 . Les cartes poden ser de contingut general de tot el projecte que heu desenvolupat o bé recollir una part que considereu destacable. Així, poden referir-se a: personatges, categories emprades …
Una carta és un canvas dividit en diferents apartats:
- La capçalera de la carta ens informa del títol i el nivell a qui l’adreceu.
- El cos de la carta es divideix en les següents parts:
- El què: espai que, mitjançant una breu explicació, recull el resum del vostre projecte.
- La programació: espai que reculls els blocs i les categories treballades.
- La imatge: espai per posar una foto del projecte.
- La URL: espai per deixar la referència del vostre projecte.
- Els punts febles i forts: espai per recollir les millores què o, bé proposeu des del grup, o fan els companys/es.
- L’autoria: espai que recull qui l’ha fet.
El nostre projecte creix…
En aquesta sessió donem resposta a la possibilitat d’incorporar un joc d’habilitat motriu, una cursa divertida on el temps us posa nerviosos i els comptadors recullen les errades. Penseu si us interessa afegir la proposta al vostre GameOver.
D’aquí podeu treure idees per fer els circuits i les connexions a les plaques makey-makey interactives.
Continueu construint el document de text que defineix i serveix per replantejar-vos el vostre joc GameOver i continueu pensant com connectar els objectes amb la placa makey-makey.
Com que som programadors i programadores parlem de…
- Operadors: bloc que conté les accions que ens permeten realitzar operacions, aproximacions, unions, exclusions, nombres a l’atzar…